Macrobild från i slutet av maj

Kamera: Nikon D60
Objektiv: Sigma 30-700mm
Foto (och redigering): Matilda Sigemo

Det här är en av de forsta macro-bilderna jag fotograferade med mitt Sigma objektiv. Har för mig att jag fotograferade denna samma dag som jag köpte objektivet begagnat av den här bloggaren. En nackdel med mitt objektiv är att jag inte har någon vibrationsreducering vilket gör att jag har jättesvårt att få skarpa bilder + att jag är skakig i händerna när jag håller i kameran då den är lite tung. Idag fotograferade jag ca 60 bilder, gissar att kanske 10 är bra. Tycker det är svårt med macro :/ Men kunskap ger färdighet som mina två lärare Karolin och Sophie retades med oss när vi gick i trean-fyran tror jag.

Idag på simningen var inte Emma där, jobbigt att du var den enda som kunde vara hemma. Men jag, Adrian och Cristian hade roligt, fick leka mest men jag vann över killarna när vi tävlade. Gissar att jag hade det liite minde smärtsamt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej! Har börjat med en dagens blogg tävling i min blogg nu och det skulle vara ap kul om du ville vara med :D du anmäler dig här: http://stylesbymarcus.blogg.se/2011/november/dagens-blogg.html#comment



Lycka till! :)

2011-11-03 @ 13:43:55

Innan ni kommenterar:
För att underlätta vem det är ni ska skriva till så kommentera: Emma eller Matilda.
Läs inlägget noga!

Vår mejl är: [email protected]
Foto:
Det är vi som fotograferar alla bilderna! Sträng copyright (Matildas bilder finns på hennes andra blogg också!)
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0