Macro ger fantastiska bilder!

Bländartid: F/5.6
Kamera: Nikon D60
Objektiv: Nikkor 18-105mm
Foto och redigering: Matilda Sigemo

Gillar att fotografera i macro, även om det inte händer så ofta. För er som inte har det så lätt att fotografera macro så har jag lite tips. 1. Hitta en blomma, växt eller insekt. 2. Fotografera nära, eller om du har ett macroobjektiv (jag har ett Sigma 70-300mm, 200-300 är macro) använd det. 3. Fotografera manuellt för att få fokusen på rätt ställe. 4. Har ni ett objektiv utan VR - vibrationsreduceringsobjektiv så rekomenderar jag starkt att ni använder ett sativ alt ett stabilt bord.
Jag skulle kunna visa er lite bilder med mitt Sigma objektiv, är ni intresserade?

Kommentarer

Innan ni kommenterar:
För att underlätta vem det är ni ska skriva till så kommentera: Emma eller Matilda.
Läs inlägget noga!

Vår mejl är: [email protected]
Foto:
Det är vi som fotograferar alla bilderna! Sträng copyright (Matildas bilder finns på hennes andra blogg också!)
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0