Jag sjöng solo på Luciatåget 2011!

Stjärnorna faller i natten nu,
himlarna sänker sig ner över jorden.
Och när stjärnans bloss
tänder sitt ljus hos oss,
brinner en låga klar,
i hela norden...

Julen är här, och lyser frid på jorden.
Glädjen är stor i ett barns klara ögon bor den.
Julen är här, i våra mörka länder kom låt oss ta varandras händer när julen är här.

Och jag vill,
tända en stjärna till den som har frusit och,
gått vill i världen.
För den som inte finns hos oss,
tänder vi nu ett bloss.
Brinner en låga klar. Kom hit, här är den!

Julen är här, och lyser frid på jorden.
Glädjen är stor i ett barns klara ögon bor den.
Julen är här, i våra mörka länder kom låt oss ta varandras händer när julen är här.

Ge oss, av den frid som rår,
i stjärnornas förunderliga hem.
Led oss på den väg vi går,
så att vi hittar hem till den...

Julen är här, och lyser frid på jorden.
Glädjen är stor i ett barns klara ögon bor den.
Julen är här, i våra mörka länder kom låt oss ta varandras händer när julen är här.

Kunde inte bara låta bli att endast skriva min egna vers från Luciatåget i skolan. Det var dåligt ljus i matsalen eftersom de släckt ner allting och pappa (tror jag) fotade utan blixt. Men vissa blev fina, lägger upp några fler i helgen i olika inlägg. Idag har jag varit i skolan, fått reda på vad jag får för betyg i fyra ämnen (eller rättare sagt 8 men det är alla SO-ämnena som jag är van att man säger i block). Är nöjd, men lite besviken i två av ämnena. Men jag tycker inte alla alla ska veta så jag håller de för mig själv och min familj. Jag tror nog att Emma håller med mig.

Kommentarer

Innan ni kommenterar:
För att underlätta vem det är ni ska skriva till så kommentera: Emma eller Matilda.
Läs inlägget noga!

Vår mejl är: [email protected]
Foto:
Det är vi som fotograferar alla bilderna! Sträng copyright (Matildas bilder finns på hennes andra blogg också!)
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0